Balím, balíš, balíme - Jak a proč se sbalit do malého zavazadla




Ahojky!

Tohle léto se pro mě lišilo od všech ostatních. Poprvé v životě jsem někam vyrazila s batohem a taky úplně sama. Když jsem se ale na začátku léta chystala do Skotska, nejobtížnějším úkolem pro mě bylo zabalit se tak, abych se vešla do příručního zavazadla u společnosti Ryanair. Zvládla jsem to, ale výsledkem bylo to, že jsem se celou dobu trápila s těžkých batohem, se kterým byl nějaký výlet, natož výšlap, naprosto nemyslitelný.

Proto, když jsem se vydávala do Rakouska a Slovinska na Interrail, rozhodla jsem se vzít si toho o mnoho méně. Stejnou strategii jsem zvolila i před pár dny při cestě do Toskánska. A ke štěstí mi nakonec nechybělo vůbec nic.

Dokázala jsem sbalit batoh, který vážil méně než čtyři kila. Samozřejmě bez foto výbavy, kterou jsem měla v brašně zvlášť a dosáhla nakonec tříkilové váhy. Dohromady jsem na sobě tedy neměla více než sedm kilo, což je váha, která se dá relativně snadno nosit i po alpských kopcích. Alespoň já jsem si ověřila, že jí bez problému unesu na delších i kratších trecích.

Jak se mi to ale podařilo? Sama sebe se dodnes ptám. Vzpomínám na rodinné dovolené, kdy jsem mívala doslova problém nepřesáhnout oněch 22 kilo. Pak ale přišel den, kdy jsem dala upřednostnila malý a lehký batůžek před tričky navíc. A zjistila, že mi vlastně nechybí. Uvědomila jsem si, že všechno se dá koupit na místě a oblečení vyprat.

Možná také toužíš po lehkém batůžku, ale zatím se ti ho nedaří zabalit požadovanou váhu a velikost. Pojďme se tedy podívat, co do batůžku na mé cesty po Evropě balím já, co klidně můžu vynechat a co naopak rozhodně ne. A pokud někoho zajímá foto výbava, dočká se na konci článku.

Co zabalit?

Toto jsou tedy věci, které jsem si s sebou zabalila já. Vzhledem k tomu, že jsem mířila jednou do Rakouska a podruhé do Itálie, navíc ještě v létě, nebylo potřeba s sebou brát mnoho teplého oblečení. Samozřejmě že při expedici za pozorováním polární záře v lednu by asi bylo o dost těžší se zabalit do stejného zavazadla.


Oblečení:

  • 3 trička
  • 2 kraťasy
  • trekové legíny
  • plavky
  • 4 páry ponožek a spodního prádla
  • pyžamo - někdy se u mě pyžamo rovná čistému tričku na další den
  • nepromokavá, kvalitní bunda

Ostatní:

  • nabíječky - v mém případě na mobil a baterku do foťáku
  • hygiena - sprchový gel a šampón v jednom, hřeben, kartáček, pasta, žiletka, balzám na rty, kapesníčky, deodorant
  • lékárnička - já třeba volím něco proti bolesti, žaludečním potížím, na bolest v krku, desinfekci a náplasti
  • antibakteriální gel a ubrousky - nemusíte být posedlí čistýma rukama, aby se vám na cestě hodily
  • náhradní brýle - další brýlatci určitě pochopí, že náhradní brýle nebo čočky jsou nutností, pokud by se vám ty současné rozbily dovolenou už byste si skoro neužili
  • elektronika - mobil, foťák, sluchátka a v mém případě i čtečka, hodí se na dlouhé přejezdy
  • cestovní deník + propisky
  • peněženka a důležité dokumenty
  • příbor - jakýkoli, ale hlavně nějaký, divili byste se, jak je ho těžké na některých místech sehnat

A co ta foto výbava?

Ten, kdo rád fotí, určitě moc dobře ví, že někdy se zkrátka foto výbava pronese o dost víc než samotný batoh. Já už jsem si vytipovala, co za techniku na cestách používám, a tak se zbytek snažím nechávat doma. Sice bych s sebou moc ráda vozila dlouhé sklo 70 - 300 mm, ale po čase jsem zkrátka zjistila, že ho používám minimálně a tak na něj doma padá prach.

Co ale s sebou z foto výbavy beru určitě:

  • základní tělo se základním objektivem - v mém případě Nikon 5300 s prodlouženým základním sklem 18 - 140 mm, které mohu jen doporučit
  • další objektivy - postupně jsem s sebou začala brát pouze dva další objektivy - širokoúhlý 10 - 20 mm, na krajinky, ale i zajímavé městské scény jako vyšitý, a pevnou 35 mm, která se hodí třeba na noční focení
  • náhradní baterku - ne vždycky se dostanu k možnosti nabít baterku, tak se náhradní nabitá vždy hodí
  • filtry - vlastním tři filtry na základní a širokoúhlý objektiv a to klasický polarizační, UV filtr a potom můj oblíbený ND9 filtr 
  • paměťové karty - rozhodně doporučuji více malých karet, než jednu velkou, pokud se s kartou něco stane, nepřijdete o všechny snímky
Do kolika kilo se zvládnete sbalit vy? A už vám někdy něco na cestách doopravdy chybělo? Mně ta vidlička. Pochlubte se v komentářích!

Komentáře