Kolem světa - podzim 2016




Ahoj,

už je to nějakou tu chvíli, co vyšel článek o Argentině, je tedy čas přidat nějaký další. Tentokrát o báječné cestovatelské akci, kterou navštěvuji každý rok. Když zrovna nemůžeme být na cestách, není nic hezčího, než si alespoň poslechnout o cestách jiných. Kolem světa, pořádané cestovatelem Karlem Wolfem, je největším cestovatelským festivalem u nás. Tentokrát se celá akce přesunula do Vysočan, do kongresového hotelu Clarion, který poskytl celé akci větší prostory a možnosti.

Bohužel letos opravdu nemám času nazbyt, takže jsem mohla vyrazit jen v sobotu, což je velká škoda. Na druhou stranu jsem si den maximálně užila a teď bych ho chtěla přiblížit i vám. Třeba někoho nalákám a ten vyrazí na další Kolem světa, které se bude konat v březnu. Celý festival je směsicí skvělých cestovatelských přednášek, exotického jídla a nejrůznějších stánků. Pokud jste se ho někdo zúčastnili, určitě napište, jaké jsou vaše dojmy.


Já jsem letos jako na první přednášku zamířila na Egypt - po stopách dávnověku od Jany Wolfové. Přednášky manželů Wolfových jsou jedny z mých nejoblíbenějších a tak si je nikdy nenechám ujít. Jana nás tentokrát zavedla na Saharu, do malých egyptských oáz. Rozhodně se nekonala žádná přímořská letoviska nebo přeplněné pláže Rudého moře, ale na to si na festivalu Kolem světa rychle zvyknete, místní přednášející rozhodně nepatří mezi klasické dovolenkáře, což je jedna z věcí, které se mi na jejich cestování tolik libí.

Egypt - po stopách dávnověku


Po skončení Egyptu jsem zamířila ještě na skok na zakončení přednášky Vládi Váchala o Íránu, kterou už jsem viděla několikrát a baví mě pokaždé stejně. I díky ní bych si jednoho dne moc přála navštívit Írán. Vláďa si rozhodně umí udržet pozornost publika a proto je velká škoda, že nepřednáší i o dalších částech světa, které navštívil. Takže, kdy konečně bude ta Severní Korea?

Kolem světa ale rozhodně není pouze o přednáškách. Když už tam jste, nejde zkrátka odolat nádherným vůním exotického jídla, které se vám na festivalu nabízí. Najdete zde několik stánků s jídlem z různých zemí z celého světa. My jsme toho jako obvykle ochutnali spoustu, na fotkách bohužel všechno nenajdete, jelikož vždycky první jím a až potom fotím. :)

Jávanské kokosové kari se zelenými fazolkami. Mňam. :)

Tak toto vypadalo ve skutečnosti lépe než na fotce. Ale chutnalo to hůř.


Po skvělém jídle jsme vyrazili na přednášku Báry Pečeňové o Filipínách, která mě sice maličko zklamala, ale i tak na ní bylo mnoho přínosného. Těšila jsem se na nádhernou filipínskou přírodu a místní lidi, ale dočkala jsem se spíše cestovatelských historek, které dozajista neurazí, ale zkrátka nejsou tím, co si představím, když se řekne Filipíny. Velká účast na přednášce ale rozhodně dokazovala, že lidé o takový druh přednášek zájem mají.

Bára Pečeňová a její Filipíny
 
Nakonec jsem zašla ještě na přednášku Ledová krása Islandu od manželů Wolfových, která byla zkrátka skvělá. Fotografie byly nádherné a já doufám, že vám je alespoň trochu přiblížím pomocí těch mých. Kdyby se někomu nechtělo čekat až do března, tak Karel Wolf pořádá přednášky i každé úterý na Černém mostě, já jsem jejich pravidelným návštěvníkem, takže pokud  by vás to zlákalo, určitě se nebojte vyrazit. Zrovna teď v úterý jsem navštívila Reunión od Jardy Bouzka a pokud by někdo neměl co dělat mezi svátky, může stejně jako já zamířit na Bhútán, zemi, která už mě dlouho fascinuje.
Ledová krása Islandu

Ledová krása Islandu

 
Ledová krása Islandu

Mějte se krásně a někdy naviděnou, třeba na nějaké té přednášce.

Komentáře