Kolem světa jaro 2016 - II. část




Nedávno jsem již po několikáté navštívila cestovatelský festival Kolem světa, který se konal 12. a 13. března na Smíchově. O prvním dni festivalu, sobotě, už jste si mohli přečíst v tomto článku. Dneska nás ale čeká den druhý, neděle, který se podařil ještě více než ten první.

Reunión - perla Indického oceánu - Zdroj: http://kolemsveta.cz
Hned po ránu jsem se zúčastnila přednášky Reunión - perla Indického oceánu, na které mluvil pořadatel festivalu Karel Wolf se svou manželkou Janou. Reunión chci určitě jednoho dne navštívit, vždycky mě lákal mnohem více než turisty zavalený sousední Mauricius, ale přesto nebylo rozhodnutí jít na tuto přednášku jednoduché. Ještě byly na programu přednášky o Islandu a jihozápadní Americe, což jsou také moje srdcovky. Reunión ale zvítězil a já jsem tak měla příležitost shlédnout skvělou přednášku doplněnou videi nádherné přírody.







Ekvádor - indiáni pod sopkami - Zdroj: http://kolemsveta.cz
Později jsme vyrazili na přednášku od cestovatele Pavla Svobody, který podnikl výpravu napříč Jižní Amerikou, z Ekvádoru až do jižního Chile. Na Kolem světa vybral svou přednášku právě o první z navštívených zemí, totiž Ekvádor - indiáni pod sopkami. Ukázalo se, že tento cestovatel nejenže strávil v Ekvádoru několik měsíců, takže měl spoustu materiálů, které mohl využít, ale také o nich umí skvěle mluvit, takže si dokázal získat všechny diváky svým vtipným vyprávěním. Po shlédnutí této přednášky jsme se rozhodli rezervovat si místa na některou z dalších přednášek, které Pavel Svoboda v Praze pořádá. Už se moc těšíme na Bolívii. :)





Kolumbie - Země magického realismu - Zdroj: http://kolemsveta.cz
Dále jsem se zúčastnila přednášky Kolumbie - země magického realismu s mladou Blankou Havlíčkovou. Příběh téhle holky mě naprosto nadchl. Když dodělala vysokou školu, chtěla jet na rok učit někam co latinské Ameriky angličtinu na univerzitu. Rozeslala si přihlášky a odpověď jí přišla jenom z Kolumbie. Nikdy v latinské Americe nebyla, španělsky se učila teprve pár měsíců a navíc měla odjíždět už za tři týdny. Blance to nevadilo, sedla na letadlo a vyrazila pracovat do země, kterou si většina z nás spojuje s drogovými kartely. Musím říct, že to s jakou lehkostí mluvila o nebezpečí této země, mě téměř udivovalo, ale přesto jsem si její přednášku užila, zejména proto že byla úplně jiná než všechny ostatní.





Přebírám výhru - Zdroj: http://https://www.facebook.com/kolemsveta.cz/
Každý den od čtyř hodin se na tomto festivalu koná také slosování o různé ceny. Když si koupíte vstupenku,
obdržíte anketní lístek, který vyplníte a vhodíte do vietnamské nůše. Během slosování pak můžete vyhrát spoustu krásných cen jako například předplatné cestovatelských časopisů nebo outdoorové vybavení. Zatím jsem tam nikdy nic nevyhrála, ale tentokrát se na mě usmálo štěstí. :) Vyhrála jsem knihu Sex v pěti dílech světa od legendárního českého cestovatele Miroslava Stingla.








Aldabra - Jak se točí film - Zdroj: http://kolemsveta.cz
Jak se den blížil ke konci, vybrala jsem si přednášku o natáčení filmu Aldabra, jelikož jsem toužila dozvědět se o tomto zakázaném ostrůvku uprostřed Indického oceánu něco víc. Přednášel známý český režisér Steve Lichtag. Musím říct, že tato přednáška pro mě byla opravdu jediným zklamáním. Ne že by byla až tak hrozná, ale nebyla tak dobrá jako ty ostatní. Věřím, že některé mohla doopravdy zaujmout, ale více než o ostrově jsme se dozvěděli o historkách z natáčení.




Sama do světa a rovnou na dva roky - Zdroj: http://kolemsveta.cz
Nakonec jsem zamířila na přednášku Sama do světa a rovnou na dva roky od Martiny Labohé, která vyprávěla o svých zážitcích z jihovýchodní Asie, ale i z Japonska, Indie a Číny. Martina je dalším příkladem holky, která se nebála a vyrazila sama cestovat, přestože neměla moc peněz ani zkušeností. Takovým odvážným lidem já vždycky fandím a moc ráda si poslechnu, co o svých cestách vyprávějí.







Touto přednáškou pro mě festival Kolem světa skončil a mě nezbývá než říct, že jsem si ho moc užila. :) Doufám, že jsem nalákala i některé z vás a snad se na dalším festivalu na podzim uvidíme. :)

Komentáře