Vysněná místa (Aneb kam chci ze všeho nejvíc)

Samozřejmě, že bych ze všeho nejraději procestovala celý svět, ale rozum mi říká, že to asi nepůjde. Proto jsem pro vás do tohoto článku vybrala místa, kam chci úplně ze všeho nejvíc a taky doufám, že se tam jednou podívám. V budoucnu plánuji ještě článek s konkrétními místy, ale prozatím se pojďme podívat alespoň na oblasti, do kterých bych si přála zavítat.

1. Argentina


Proč právě Argentina? Moc dobře vím, že nějaký obrovský důvod nemám, ale tahle země mě láká od chvíle, kdy jsem se začala učit španělsky a to už bude šest let. Vášnivé tango, nejlepší steaky na světě, nádherná příroda . . . Kdo by tam nechtěl? Doufám, že v budoucnu procestuji velký kus této báječné země, ať už půjde o ledovou Patagonii, subtropický sever, nejvyšší horu Ameriky nebo multikulturní Buenos Aires.

2. Island


Jen si to představte . . . Jenom vy, bágl, stan, léto a celý Island. Miluji krásnou přírodu, kvůli které chci na většinu míst, která ještě uvidíte na tomto seznamu a Island jí má bezpochyby dostatek. Navíc jsem tak trochu fascinovaná vodopády a těch si na Islandu člověk užije dosytosti. Stejně jako geotermálních pramenů a nádherných jezer.

3. Japonsko


Mix moderních technologií a tradiční kultury. Neskutečně mě láká země, která se i přes tak nepříznivé podmínky dokázala vypracovat na jednu ze světových velmocí a zároveň nepřijít o svou tradiční kulturu a způsob života. Do Japonska bych chtěla také kvůli jídlu, na návštěvu největších rybích trhů na světě v Tokiu a na venkov, kde se stále žije poklidným způsobem života.

4. Madeira


Tento portugalský ostrov, který leží osamělý uprostřed Atlantského oceánu přímo vybízí k návštěvě po celý rok. Říká se, že Madeira je ostrov věčného jara, kde díky mořským proudům není nikdy příliš horko ani příliš zima, takže je ideální na turistiku podél levád, vodních kanálů, které jsou všude napříč ostrovem. Madeira nabízí i mnohé další přírodní úkazy, navíc jsou zde velmi dobré podmínky pro pozorování delfínu a velryb.

5. Tichomořské ostrovy


Kdo by nechtěl pro jednou zažít nefalšovaný tropický ráj? Škoda, že máme Tichomořské ostrovy tak daleko, ale v dnešní době už to přeci jenom není takový problém. Tito osamělé ostrůvky mě lákají z mnoha důvodů, ať už z důvodu bělostných pláží a neprostupných džunglí jako Tonga a Samoa nebo kvůli záhadným jevům a specifickému obyvatelstvu jako Velikonoční ostrov. Klidně bych ale vypustila Havaj . . .

6. Barma (Myanmar)


V Barmě se narodil můj táta. Ne že bych byla napůl Barmánka, ale zkrátka tam mí prarodiče žili, když se narodil, takže jsem o této chudé zemi slyšela bezpočet historek. Fascinuje mě oddanost buddhismu místních obyvatel a pozlacené chrámy, které se zde nacházejí na každém rohu, ale přesto je nikdo nemusí hlídat, aby nebyly vykradeny. Barma je zemí mnohých specifik, která mohou Evropana vyděsit, ale přesto se drží na mém seznamu poměrně vysoko, protože právě tato kompletní odlišnost mě zaujala.

7. Galapágy


Možná už jste si všimli, že na mém seznamu figuruje opravdu hodně ostrovů. Je to právě pro jejich odlišnost od okolní pevniny, pro jejich jedinečnost. A myslím, že právě Galapágy jsou toho dokonalým důkazem. Tyhle ostrůvky patřící Ekvádoru se mohou pyšnit spoustou endemických druhů a naprosto unikátní přírodou. Bohužel cesta na ně je poměrně složitá, je většinou možná pouze v rámci nějaké cestovní kanceláře nebo nějakého programu. Proto uvažuji o tom, že bych jedno léto vyrazila na Galapágy dobrovolničit.

8. Nový Zéland


Tahle země je dalším naprostým unikátem. Opět bych do ní ráda zamířila zejména kvůli přírodě, ale i maorská kultura mi připadá velmi zajímavá. Chci vidět ta místa, která si člověk ani nedovede představit. :) Navíc mě docela láká v poslední době hodně populární Working holiday, takže ještě uvidím.

9. Bolívie

Nejchudší bolivijská země s nejnebezpečnější silnicí světa je zároveň i Latinskoamerickou zemí s nejmenší kriminalitou. Je tedy zemí mnoha nej a to ani nemluvím o nejvýše položeném hlavním městě světa i nejvýše položeném jezeře s vodní dopravou. A také je nejvíce indiánskou zemí. Mě nalákala zejména na světoznámou solnou pláň a ostatní části nádherného Altiplana.

Určitě napište místa, která jsou vašimi sny nebo jestli jste byli na některém z těchto míst. Moc ráda si o nich přečtu.

Komentáře

  1. Mým velkým snem je Nový Zéland a Austrálie, pak fandím Brazílii a Severní Americe:)
    sama docela cestuji, mrkni na můj blog do rubriky travels
    http://praguestyle1.blogspot.cz/ :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych nejraději na Aljašku, Yukon, Galapágy a Island :)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda musím říct, že stejná místa mám na seznamu i já! A nejlepší na tom všem je, že v dnešní době není nic nemožné ;)

    Diary of M

    M. ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat